עבודה בחו"ל כמאמן כושר אישי

27.02.2015 | מירב קרמין

 

בשנים האחרונות אפשר להבחין בעלייה משמעותית במספר הישראלים שבוחרים לעבור לחו"ל ולהתפרנס ממשרה שהיא על תקן עבודה בחו"ל, אם לתקופה של שנה-שנתיים ואם לתקופות יותר ארוכות, או לכל חייהם. לפעמים מדובר בשליחות מסוימת של מקום העבודה, רילוקיישן לכמה שנים, ולפעמים – מדובר דווקא בהגשמתו של חלום כשהמטרה עצמה היא לחיות בחו"ל.

 

עם העלייה המשמעותית במודעותם של האנשים לאורח חיים בריא, אנשים רוצים לעסוק במה שהם חושבים שחשוב לחיים, אלפי אנשים לומדים בישראל מדי שנה קורסי הכשרה שונים כגון: מאמני כושר אישיים, מדריכים לחדר כושר, מדריכים למחול אירובי, פילטיס, יוגה. בכל המקרים מדובר בקורסים בסיסיים ובכדי להתמקצע ובאמת להיות מדריך מצוין, צריך לקחת חלק, להשתלם וללמוד בעשרות קורסים ומסגרות נוספים. חלקן של ההכשרות הללו נערכות בחו"ל ואפשר אף להבחין במדריכים ישראלים המעבירים השתלמויות כאלו בחו"ל.

מדריכים ישראלים שלמדו והוכשרו בארץ לא יוכלו באופן אוטומטי למצוא עבודה בחו"ל בכל מדינה, מפני שלכל מדינה יש את החוקים הספציפיים שלה וקיים צורך באישור של המסגרת בה עובדים. אפילו בארה"ב יש חוקים, שלעיתים ייחודיים למדינה אחת, ואינם תקפים למדינה אחרת.

קיימות מדינות בעולם שהאפשרויות לבעל דרכון ישראלי לעבוד בהן נמוכות ואילו באחרות – גבוהות.

לעיתים צריך רישיון עבודה (כמו בארצות הברית למשל) והעובדה הזאת, מהווה מכשול נוסף במקרים רבים.

ובמקרים מסויימים אחרים תעודת קורס שמאמן עשה בארץ לא מוכרת ולא מספיקה, וזה הגיוני, אין למדינה יכולת לעקוב ולהכיר מוסדות לימוד של מדינה אחרת.

אם נביא לדוגמה את ארצות הברית, להלן מספר שאלות ותשובות חשובות בנושא של עבודה בחו"ל :

עבודה בחו"ל- מאמני כושר אישיים בארצות הברית

  • האם יש הבדלים בין מדריכי אימון כושר אישי מבחינת גובה ההשתכרות? בדומה למה שקורה בארץ ההבדלים בגובה ההשתכרות הם גדולים ושונים ממדריך למדריך. מדריך מרוויח בממוצע לשיעור 150-80$ , אך ככל שרמתו של המדריך גבוהה יותר, גם השכר- גבוה יותר באופן משמעותי וכאשר מדובר באישיות מפורסמת או במקומות אימון בחוף המערבי, הרי שעלות האימון אישי עשויה לטפס אף ל- 300$ לשיעור. רוב חדרי הכושר הנחשבים בארה"ב מעבירים את המאמנים בקורסים משלהם ויוצרים מדרג שכר בהתאם להכשרה הפנימית.
  • האם קיימת חובת חידוש תעודה בכל פרק זמן מסוים? בישראל אין חובת חידוש או ריענון תעודה. הקורס הבסיסי מאפשר למעשה על פי החוק לעבוד כל החיים ללא צורך לעבור השתלמויות או קורסים נוספים בנושא. עבודה בחו"ל כמאמן כושר אישי מצריכה לעבור מדי שנתיים מספר  שעות השתלמות או קורס בכדי שניתן יהיה לחדש את הביטוח.
  • האם המדריך חייב לבטח את עצמו? בארצות הברית – חובה לעשות ביטוח אישי. בארץ, כאשר המדריך עובד ברשת מועדוני כושר, הביטוח הוא של הרשת ואין חובה על המדריך לעשות גם ביטוח אישי. כשמדובר באימונים אישיים באופן פרטי, רצוי מאד לאמן באופן פרטי או בקבוצה עם ביטוח.

 

עבודה בחו"ל כמדריך כושר אישי יכולה להיות מעניינת ופורה, אך חשוב לבדוק מראש לגבי כל הסידורים הבירוקרטים בנושא מול הרשויות. שלא תתכננו תוכניות ותגלו שאתם צריכים לשנות מסלול מחדש, לפעמים זה רק אומר סטייה לרגע מהמסלול, אבל במקרים אחרים זה יכול להיות משבש רציני.

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון