קלינט איסטווד, אורח החיים אחרי גיל 70

05.03.2015 | מירב קרמין

 

מאת: ד"ר איתי זיו

בכתבה שהתפרסמה במגזין של ארגון הכושר העולמי IHRSA עולים הפרטים הבאים:
קלינט איסטווד אחד השחקנים והבמאים המובילים כבר עבר את גיל 70 ושומר על אורח חיים מיוחד במינו.
איסטווד מסתמך על שגרת תרגול קשוחה כדי לשמר את ההופעה שלו כשחקן, במאי, פוליטיקאי ובעלים של מועדון.
הוא מודה שאימץ לעצמו דרך חיים בריאה ואקטיבית מאז ומתמיד עוד כשהיה נער ושהוא מתאמן באופן קבוע ומתעדכן לגבי הציוד המודרני והחדשני ביותר שיוצא לשוק.

"אני אוכל היטב, מתאמן הרבה ומרגיש כמו אדם במחצית גילי" הוא אומר.

השראה בדמות שוורצנגר

כשנשאל אם יש לו מודל ל- Fitness, והאם הוא מקבל ייעוץ בנושא תזונה וכושר, הוא ענה שארנולד שוורצנגר משמש מודל טוב עבורו. כמו כן הוא נהג להיעזר במאמנים מפורסמים בארה"ב שמדריכים אותו. בתקופה זו הוא לא מחפש יותר ייעוץ והוא מתאמן לבד וממשיך במאמץ הגופני הנדרש תוך קבלת רמזים וטיפים מאנשים מפעם לפעם.

קלינט איסטווד מודה שמחד, תענוג לראות את הדור הצעיר שגדל עם מודעות לספורט וכושר גופני, אך מאידך, יש לארה"ב בעיה קשה של השמנה.

שגרת פעילות גופנית

קלינט איסטווד מתאמן מדי יום: הליכה, ריצה, גולף, או חדר כושר ומשקולות מסוגים שונים. לדעתו בגיל המבוגר חשוב להיות עקבי ולהקדיש יותר זמן לנושא. הוא מעדיף להתאמן בחדר הכושר בביתו ולא במועדון מסחרי וזאת בשל הפרטיות שחשובה לו ובגלל האפשרות להאזין למוסיקה שהוא אוהב במקום המוסיקה הרועשת של הרוק והראפ המושמעת באופן קבוע בחדרי הכושר.

הוא מציין שמטרת הפעילות הגופנית שהוא מבצע אינה לשיפור יכולת ספורטיבית מסויימת, אלא לשימור ההופעה החיצונית, ההרגשה הטובה והצעירה ובנוסף לא פחות חשוב – היא משמשת גם סוג של מדיטציה. הפעילות גורמת לאנדרופינים לזרום ומסייעת לו להיות מפוקס ומרוכז.

דרישות המקצוע

תפקידים רבים בסרטיו של קלינוט איסטווד הצריכו כושר גופני והוא נהנה להתאמן כדי למלא תפקידים אלה – האימון האחרון למשל היה לשחק כקאובוי. בעיתון "הניו יורקר" נאמר על איסטווד שבגילו הנוכחי – 73 הוא עדיין מסוגל ללבצע את התרגיל לחיצת חזה בשכיבה ( Bench Press- -) כנגד משקל הקרוב ל- 100 ק"ג.

איסטווד מגיב על כך שהוא כבר לא בודק כמה משקל הוא מסוגל להרים בתרגיל לחיצת חזה בשכיבה, אבל מוסיף שבעבר הוא היה מסוגל להרים קרוב ל- 140 ק"ג בתרגיל זה.

קלינט איסטווד גם מאוד להוט לשחק גולף. כשהוא לא עסוק בעבודה הוא משחק כמה פעמים בשבוע ונחשב לשחקן מצוין (מסתבר שהוא רכש גם מספר מגרשי גולף).

 

לגבי הרגלי התזונה שלו

הוא מקפיד לאכול הרבה ירקות ופירות, טופו ומוצרי סויה ולפעמים עוף או הודו, אך נמנע מבשר אדום, גבינה או אוכל מטוגן. כמו כן הוא נוטל כמה ויטמינים בסיסיים מדי יום.

כתוצאה מהפעילות הגופנית הרבה והמגוונת שהוא מבצע באופן סדיר ומודעות למזון בריא, איסטווד נראה מצוין לגילו: הוא רזה, שרירי ובריא, הכולסטרול בדמו נמוך והוא אינו סובל מבעיות של סוכר גבוה ושומנים בדם.

הוא מדגיש שבהוליווד המראה החיצוני הוא קריטי, כך ששחקנים חייבים לעשות מאמץ כדי להיראות טוב.

לסיכום דבריו

קלינט איסטווד מציין שמצד אחד המודעות לפעילות גופנית ולכושר הולכת וגוברת באוכלוסייה בכלל ובקרב הצעירים – בפרט והוא מאוד שמח על כך, אך מצד שני – קיימת תופעה של השמנת יתר בארה"ב שגם היא תופסת תאוצה מדאיגה.
איסטווד מצפה מהממשלה לגבש תוכנית רצינית כדי להיאבק בבעיית ההשמנה. הוא עצמו תרם ציוד ספורט למרכז הנוער במקום מגוריו כדי להגביר את המודעות לפעילות גופנית ולהיאבק בהשמנת יתר.

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון