לימודי תזונה טבעית

27.02.2015 | מירב קרמין

לימודי תזונה טבעית מבוססים על תפיסתה של התזונה כחלק ממכלול שלם של אורח חיים, דפוסים חינוכיים ותרבותיים ומדדים בריאותיים. לימודים בתחום זה מקנים מיומנויות מקצועיות רבות ומגוונות  וידע מעשי ותיאורטי מעמיק ומעודכן בתחום התזונה, בתחום רפואת הצמחים ובתחום תוספי התזונה.

לתזונה יש השפעה מכרעת על הבריאות שלנו ועל אורח חיינו. נושא התזונה מעסיק כיום את טובי המומחים מתחומים שונים. אורח החיים המודרני מתאפיין בחיים תחת לחץ נפשי מתמשך, ברדיפה אחרי הישגים חומריים, בזיהום סביבתי הולך וגדל, בהתרחקות מאורח חיים טבעי ובאי-קיומם של הרגלי חיים נכונים ונבונים. כל אלה מהווים זרזים רבי עוצמה להתפתחותן של רוב הבעיות הבריאותיות מהן סובל האדם בעולם המודרני. התוצאה: התפתחותן של שורה ארוכה של מחלות ובעיות בריאותיות.

ההתעניינות בתחום של לימודי תזונה טבעית תופסת תאוצה, וזאת מתוך ההבנה כי תזונה טבעית תשפר את איכות חיינו, תמנע התדרדרות בריאותית ותאפשר לאדם תפקוד אופטימלי. המודעות ההולכת וגוברת בקרב האנושות לנושאי התזונה, מצריכה הכשרתם של מטפלים ויועצים מקצועיים בתחומי התזונה הטבעית. התזונה הטבעית היא מהחשובים שבענפי מקצוע הרפואה המשלימה. ומבוססת על תפיסה הוליסטית של האדם.

 

תזונה טבעית נבונה ונכונה מסייעת לגוף לחזק את כוחות הריפוי הטבעיים הטמונים בו, מחישה ומדגישה תהליכי התחדשות וניקוי ומאפשרת לאדם למצוא את האנרגיות החיוניות לגופו ולנפשו בתהליכים של החלמה והתגברות על משברים.

לימודי תזונה טבעית מציעים שילוב של לימודים מעניינים וחווייתיים עם ידע תיאורטי מקיף על היבטי התזונה השונים, רפואת צמחים, מחלות הקשורות לתזונה ולאורח החיים המודרני, התנסות קלינית מודרכת באבחון ע"פ תזונה, הכנת תכנית טיפולית לפי צרכים אישיים ויצירתו של תהליך טיפולי. המגמה מכשירה תזונאי טבעי מוסמך אשר יוכל לטפל באנשים בעזרת שילובם של תזונה טבעית, צמחי מרפא ותוספי מזון.

 

 

מטרותיה של תכנית לימודי תזונה טבעית

לימודי תזונה טבעית נועדו לתת ידע מקצועי, מקיף ומעודכן, ולהעניק מיומנויות מקצועיות, במטרה להכשיר בעלי ידע בתחום לבוגרים שיוכלו:

 

  • לראות את התזונה כחלק מתפיסה הוליסטית המשלבת  יחד גוף, רוח ונפש.

 

  • לעצב השקפת עולם הרואה את התזונה הנכונה כחלק מהרמוניה בין האדם לבין עצמו, ובינו לבין סביבתו והטבע. גישה זו מעודדת צריכתו של מזון אורגני, חופשי מרעלים.

 

  • לשלב בין התפיסה הסינית לגבי תזונה, לבין התזונה המערבית והתזונה הטבעית-הוליסטית.

 

  • ללמוד ולהכיר את הישגיהם של המדע, המחקר והרפואה המערביים, תוך שילוב הניסיון העשיר והידע המצטבר המצוי במסורות עתיקות, כרפואה סינית, הודית, יהודית, ועוד.

 

  • לרכוש מיומנויות קליניות דרך ההתנסות המודרכת במתן של יעוץ וטיפול תזונתי.

 

  • להשתלם בסדנאות שטח, מעניינות ומרתקות.

 

  • לבנות תכנית טיפולית תוך שילוב בין תזונה, צמחי מרפא ותוספי מזון.

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון