תרגילי גמישות ומתיחות אחרי האימון – לגוף גמיש וחתולי!

10.03.2015 | מירב קרמין

בזמן האחרון קיבלתי הרבה פניות ובקשות להראות את התרגילי גמישות ומתיחות שאני נוהגת לעשות אחרי האימוני הכושר, לכן אני מקווה שהסרטון הזה היה מאוד שימושי עבורכם.

מתאמנים רבים מדלגים על תרגילי גמישות כי זה נראה כחלק הפחות משמעותי ואפילו זניח לעומת האימון העיקרי, וגם, לפעמים, אחרי אימון קשה במיוחד, הדבר הראשון שצץ בראש הוא מקלחת טובה ולא עוד תרגילים בבגדים ספוגי זיעה. מומלץ לבצע את תרגילי הגמישות האלה מיד אחרי האימון שלכם, לכן תקפידו להקדיש מספר דקות בסוף האימון לתרגילים האלה.

במהלך השנים שאני מתאמנת ומאמנת, הגעתי למסקנה חד-משמעית שאימון גמישות הוא חלק חשוב מאוד מבין מרכיבי הכושר הגופני.

יתרונות של אימון גמישות הם רבים מאוד וביניהם:

1. הגדלת טווחי תנועה בשרירים וברצועות חיבור, ושיפור ניכר בביצוע האימון עצמו, כי כשאתם גמישים יותר, הביצועים מדויקים וטובים יותר. בנוסף, שרירים יוכלו להפיק יותר כוח וזה אומר מבחינתכם – להגביר את היכולת האישית שלכם באימון ולהעלות את המקסימום שלכם לרף חדש!

2. מניעת פציעות – כי שריר גמיש ואלסטי מסתגל טוב יותר למתיחה פתאומית או לעומס מופעל כי הוא הופך לעמיד יותר וחזק משמעותית בפני נזק או קריעה.

3. הפחתה משמעותית בכאבי גב. הרבה מתאמנים ומתאמנות, בעיקר נשים אחרי הלידה, מדווחים לי שאחרי כמה שיעורים ואפילו שיעור אחד, כאבי גב פוסקים וחולפים, והם ממש מקבלים את גב חדש שלהם חזרה וזה כמובן מוסיף לאיכות חיים והרגשה נינוחה בגוף.

4. התאוששות קלה יותר אחרי האימון, עם פחות כאבי שרירים: תרגילי גמישות משפרים את זרימת דם לשרירים ועוזרים להרפיית השריר ובמניעת כאבישרירים אחרי האימון.

5. שיפור היציבה – זקופים יותר שורפים יותר: מחקרים רבים הראו כבר מזמן שאם יש לכם יציבה נכונה, אתם שורפים יותר שומן וקלוריות מאשר אדם עם יציבה כפופה.

6. יציבה נכונה ויפה – זה יפה ותמיד באופנה! מה זה יציבה נכונה ויפה? – ראש מורם וקודקוד גבוה, מבט קדימה לפנים, כתפיים אחורה ומטה, בטן בפנים, גב זקוף, חזה פתוח כמו פרח, עמוד שדרה ארוך חזק ויציב. לפי מחקרים רבים, אנשים זקופים באופן כללי, נראים בעיני האנשים האחרים כגבוהים יותר, ספורטיביים יותר, מושכים ואטרקטיביים יותר, יותר משדרים הצלחה וביטחון עצמי, יש טוענים כי יש להם יותר פוטנציאל לקידום ואפילו במציאת בן/בת הזוג אטרקטיביים יותר 🙂

תהנו מהאימון שלכם,

ג'ני

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון