השפעות מגנטיות על הגוף ועל המוח

03.03.2015 | מירב קרמין

במשך שנים רבות נודעו המגנטים בזכות תכונות הריפוי שלהם, הטיפול המגנטי היה בשימוש של רופאים במצרים עתיקה שרצו לשמור על המלכה הצעירה שלהם בריאה, וכיום, מחקרים מצאו כי הם יכולים לשמש עבור פציעות, כאבים ומחלות רבות ומגוונות.
מחקר מסוים בנושא, בדק את היכולת של המגנט להפחית נפיחות כאשר הוא ממוקם ליד פציעה דלקתית.

במחקר ראשוני, חוקרים מאוניברסיטת וירג'יניה ביקשו לבדוק את ההשפעה של טיפול מגנטי על זרימת דם, דרך כלי דם זעירים.
הם הניחו מגנטים של 70 (mT) עוצמת שדה (שזה בערך פי 10 כוחו של מגנט המקרר), בקירוב לכלי הדם של חולדות ומצאו שהם מרחיבים כלי דם מכווצים, וכלי דם מכווצים הורחבו. התוצאות הצביעו על כך שמגנטיות יכולה להרגיע כלי דם ולהגביר זרימת דם. או במילים אחרות, לאזן זרימת דם.

במחקר שנערך לאחרונה יותר, חוקרים השתמשו במגנטים על כפות רגליים של חולדות שלקו בדלקות ברקמות. המגנטים הקטינו באופן משמעותי נפיחות בכפותיהן של החולדות לעד 50 אחוזים כשהם ממוקמים ליד הדלקת מייד אחרי היווצרה.

שטפי דם בשרירים ובמפרקים ונקעים הם הפציעות הנפוצות ביותר בעולם, פציעות שלא מתנפחות נוטות להחלים מהר יותר, טיפול באמצעות מגנט יכול להביא להחלמה מהירה.

החוקרים השתמשו במגנטים במקום שקיות קרח ודחיסה לטיפול בפציעות בבתי ספר תיכון, מכללה, וקבוצות ספורט מקצועיות, כמו גם בקרב קהילות נוספות, המגנטים בשימושם של מדריכי ספורטאים ודמויות כמו מאמן כושר אישי.
יותר מ -300 צוותי מחקר ברחבי העולם, במוסדות יוקרתיים ומרכזים אקדמיים בלונדון, ובקליפורניה, באוניברסיטת ייל ובאוניברסיטאות הרווארד, מצאו עדויות להשפעות חיוביות נוספות.

יתרונות הוכחו בנושאים מגוונים כמו דלקת פרקים, דיכאון, בריחת שתן, ריפוי פצעים, אפילפסיה ופגיעות בעמוד השדרה, מתקיימים מחקרים הכוללים סרטן, מיגרנה וטרשת נפוצה. זה יכול אפילו, לעזור ליישר שיניים עקומות, לעודד עצם לגדול ולעזור לאנשים ששומעים קולות, אבל לא הגיבו לטיפולים תרופתיים.

חזרה לימי מצרים העתיקה, סביר להניח שהרעיון המקורי של טיפול מגנטי נבע מההשפעות יוצאות הדופן של אבנים טבעיות. זה כמעט בודאות למה קליאופטרה לבשה אבן שואבת טבעית מגנטית על מצחה כדי להאט את תהליך ההזדקנות.

לפני ואחרי, תרבויות רבות השתמשו בטיפול מגנטי, ולמרות שזה תמיד היה חלק מהתיק הטיפולי של רפואה אלטרנטיבית, היא נותרה במידה רבה בשולי הזרם המרכזי ברפואה בגלל חוסר ראיות מדעיות טובות שזה עובד. במהלך השנים, מחקרים בודדים טובים צצו ורמזו שמשהו קורה ויכול להיות עקב טיפול מגנטי, אבל נקודת המפנה האמיתית הגיעה בניסויים כפולים סמי קליניים, שבו אף אחד לא יודע שהוא מטופל במגנטית , ושניטרל את הסבר הפלסיבו.

ישנן שתי דרכים עיקריות של שימוש במגנטים ברפואה דרך היי טק, אחד היא גירוי מגנטי של המוח, מכשיר שפולט אותות של אלקטרומגנט החוזרים ונשנים ועשויים לעבוד קצת כמו פיזיותרפיה, אבל במקום לחזור על משימה פיזית, המכונה, בשם TMS, מפעילה את העצבים שנותרו בחיים כדי לחזק את הקשרים שלהם, אותה גישת ההיי טק שמשה בהצלחה, גם במקרים של אפילפסיה וסכיזופרניה.

חוקרים בבית הספר לרפואה פנינסולה בפלימות מצאו כי כאב מדלקת מפרקים ניוונית קלה יותר על העונד צמיד מגנטי סטנדרטי בהשוואה לאחד דמה. "כאב מדלקת מפרקים ניוונית ונפיחות של מפרק הירך והברך מופחת כאשר לובשים צמידים מגנטיים," הם דיווחו.

החוקרים במחקר אחרון אמרו שאולי הטיפול על ידי המגנט פועל על העצבים. אבל איך בדיוק זה עובד עדיין לא ברור. תאוריה אחת היא שיש למגנט סוג מסוים של השפעה על הדם, ומחקר בצפון קרוליינה עם בעלי חיים מראה שזרימת דם מגורה על ידי תנועה של שדות מגנטיים דרך רקמות. תאוריות אחרות מצביעות על כך שטיפול במגנט משנה את טמפרטורת העור; יש השפעה על ברזל בדם; משפר את החמצון של הדם; משנה את מאזן החומציות; משפר את המוליכות החשמלית של תאים; או מגרה צמיחת תאים חדשה.

חוקרים בקנדה, שסקרו את כל המחקרים על טיפול בדלקת מפרקים ניוונית על ידי מגנטים, אומרים כי טיפול מגנטי עובד על ידי גירוי תאי סחוס חדשים לצמוח. עכשיו יותר תנאים נבדקים לבחינת טיפול מגנטי, ומכירות של מכשירים רבים פורחים.

מוצרים מגנטים נוספים הם צמידים מגנטים לענידה על מפרק היד, מוצרים כמו מינימגס כדורים מגנטיים שאפשר לשחק איתם להפעיל את המוח והיכולות היצירתיות ולהרכיב מהן צורות מורכבות בחידות הגיון.

ההצלחה עם בני אדם הולידה טיפול מגנטי עבור חיות מחמד, צווארון בריאות Magna-Cell, למשל, הוא צווארון מתכוונן עם יחידה מגנטית אטומה, עם פרסומת מרגיעה שאומרת: "נבדק על בני אדם עבור בעלי חיים".

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון