לעבור את השינוי בהצלחה אימון אישי לאנשים החווים שינויים ומעברים בחייהם

05.03.2015 | מירב קרמין

מאת: תלמה מאסטרו

ההחלטה להתחיל לעסוק בפעילות ספורטיבית ולעבוד עם מאמן כושר אישי מעידה על כך שהאדם מעוניין לקחת אחריות על עצמו ולשפר את ביצועיו הגופניים. בריאות גופנית היא חלק חשוב ממכלול הגורמים שמשפיעים על רווחתו של האדם. אך האם אנחנו שבעי רצון מחיינו האישיים והמקצועיים? האם אנחנו מרגישים שאנחנו חיים את חיינו האמיתיים כשפי שהיינו רוצים לחיות אותם? האם אנחנו שמחים? איך אנחנו מתמודדים עם שינויים שפוקדים אותנו?

חיינו מושתתים על גלים של שינוי שיכולים להיות יזומים או ליפול עלינו מבלי שתהיה לנו יכולת לשלוט בהם. החלפת מקום עבודה, חזרה מה"טיול הגדול", שחרור מהצבא, הולדת ילד ראשון, מעבר לארץ אחרת, נישואין, גירושין, ילדים שעוזבים את הבית, יציאה לפנסיה, שינויים בריאותיים, שינויי סטאטוס ועוד ועוד הם חלק מהשינויים הנפוצים.

שינוי לוקח אותנו למקום חדש אך לעיתים ההתחלה החדשה מחייבת סיום בלתי צפוי או בלתי נעים ולעיתים הכיוון החדש לא נראה באופק. שינוי יכול להיות מרענן ולבשר התחדשות אך יכול גם להיות מאיים ומפחיד.

האם ניתן ללמוד איך להתמודד עם שינויים? האם כלים שנרכשים להתמודדות עם שינוי מסוים יכולים לשמש אותנו גם בהמשך חיינו?

שינויים ומעברים הם התפתחות טבעית בחייו של כל אדם, ומאופיינים בשלושה שלבים: סיום תקופה, בלבול ותהייה ולאחריה חיפוש התחלה חדשה. סיומים הם קשים אך חיוניים וישנן דרכים לרכך אותם. ניהול נכון מאפשר קבלה של המצב החדש תוך לימוד המשאבים והחסמים עד לפריצה אל עבר התחלה חדשה.


חבילת האימון

1.הבנת השינוי
2.בניית תוכנית פעולה מפורטת לסיום השלב הקודם
3.התבוננות על שלב הביניים תוך זיהוי הרגלים המעכבים ורכישת הרגלים מקדמים.
4.פיתוח כישורים אישיים בהתאם לצורך כגון תקשורת אפקטיבית, יכולת הקשבה, שיפור הניהול העצמי, ניהול זמן, ויסות רגשות, התמודדות עם קשיים ועוד.
5.הגדרת השלב הבא – ההתחלה החדשה – ובניית תכנית פעולה מפורטת להגשמתה.
6.ליווי שוטף ביישום התוכנית בהתאם לצורך.

מה ניתן להשיג באימון אישי?
1.מיפוי המשאבים האישיים, כולל הרשת החברתית.
2.הבנת החסמים המעכבים אותנו בחיים ורכישת כלים להתמודדות.
3.הגדרה מחודשת של הכיוון בחיים – הגדרת המטרות האישיות.
4.מפת דרכים עם תכנית פעולה מוגדרת בזמן ובמקום.
5.שיפור מדיד בתוצאות אישיות כגון שקט נפשי, תפקוד מיטבי, אירגון מחדש של התמהיל עבודה/משפחה/תחביבים/חברים ומטרות אישיות שינוסחו בתהליך האימון.

אפשור נוסדה כדי לסייע בהתמודדות עם שינויים ומעברים בחיים דרך תהליכי אימון מובנים ומוכחים המבוססים על מחקר, שיטות עבודה וניסיון אישי.

אפשור מציעה אימון אישי רגיש וקשוב לאנשים הנמצאים במגוון צמתים, כגון סיום מערכות יחסים, שינוי במצב אישי ומשפחתי, שינויים באורח חיים, שינויים בבריאות, מעברים תעסוקתיים והתמודדות עם שינויים כלכליים. האימון מתרכז בתהליך של עצירה והתבוננות פנימית וחיצונית על השינוי המתרחש, במטרה לאפשר ראייה נכונה יותר של מסע החיים ופיתוח כלים למעברים מוצלחים.

בעלת החברה והכותבת היא תלמה מאסטרו, בעלת תואר שני ביישוב סכסוכים ומנהל ציבורי וכן מוסמכת באימון ובגישור בקהילה ובחברות רב תרבותיות. בילדותה חוותה את ההסתגלות למקומות חדשים, כשנדדה עם הוריה מארץ לארץ והתמודדה עם תחושת הזרות והצורך ללמוד שפה, להכיר חברים ולהכות שורשים כל פעם מחדש. לאחר קריירה מצליחה כמנהלת שיווק בתחום הפרמצבטיקה, החליטה לעסוק בתחום הקרוב לליבה ולטפח את הכישורים האנושיים להתמודד בהצלחה עם מעברים והתחלות חדשות. אז בואו לחוות אימון אישי שעובד , ולחוות מחדש את תחושבת ההצלחה.

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון