שיפור ועצות להשיג לעצמכם בריאות טובה

05.03.2015 | מירב קרמין

עבור רוב האנשים פירוש בריאות טובה היא הבריאות הגופנית והנפשית שתיהן באיזון או בתפקוד גם יחד. במקרים רבים, בריאות גופנית ונפשית קשורות באופן הדוק, כדי ששינוי (טוב או רע) באחד ישפיע ישירות על האחר. כתוצאה מכך, חלק מהטיפים יכלול הצעות רגשיות ונפשיות לחיים בריאים.

כל אדם צריך לאכול מזון לצמיחה ותחזוקה של גוף בריא, אבל יש לנו בני אדם יש דרישות שונות כמו תינוקות, ילדים (ילדים), בני נוער, מבוגרים צעירים , מבוגרים וקשישים. לדוגמא, תינוקות עשויים לדרוש האכלה בכל ארבע שעות עד שהם מתבגרים בהדרגה ומתחילים לאכול מזונות מוצקים יותר. סופו של דבר שהם מפתחים לכדי דפוס נורמלי יותר של אכילה שלוש פעמים ביום כמו ילדים צעירים.
ילדים יותר פעילים גופנית בדרכ כלל, ומבוגרים מתאמנים עם מאמן כושר אישי עם זאת, כמו שרוב ההורים יודעים, ילדים, בני נוער ומבוגרים צעירים לעתים קרובות חוטפים בין ארוחות.
צריך לאכול שלוש ארוחות ביום (בוקר, צהריים וערב) , חשוב לזכור כי ארוחת ערב לא חייבת להיות הארוחה הגדולה .

חלק הארי של צריכת מזון צריך להיות מורכב מפרות, ירקות , דגנים מלאים, קטניות ואגוזים.

בחר במזונות שהם דלים בשומן רווי , שומני טרנס , כולסטרול , מלח (נתרן ) ,והוסיפו סוכרים ; להסתכל על תוויות הפריטים ברשימה, כי מרכיבים את הריכוזים הגבוהים ביותר של מרכיבים.

לאכול את החלק הקטן ביותר שיכול לספק את הרעב ולאחר מכן להפסיק לאכול.

חטיפים הם בסדר במתינות וצריכים להיות מורכבים מפריטים כמו פירות, דגנים מלאים ואגוזים כדי לספק את הרעב ולא יגרום לעלייה במשקל יתר .

הימנע ממשקאות מוגזים ומשקאות מסוכרים בגלל הקלוריות מוגזמות במשקאות מוגזים ומשקאות סוכר ; משקאות דיאטטיים לא יכולים להיות בחירה טובה כפי שהם עושים כמה אנשים רעבים יותר ולהגדיל את צריכת מזון.

יש להימנע מאכילת ארוחה גדולה לפני השינה כדי להקטין את ההחזר הוושטי ועלייה במשקל.

אם אדם כועס או מדוכא , אכילה לא תפתור את המצבים האלה , ועלול להחמיר את הבעיות הבסיסיות.

הימנע מלתגמל ילדים עם חטיפים ממותקים ; דפוס כזה עלול להפוך להרגל לכל חיים עבור אנשים.

הימנעו מארוחות כבדות בחודשי הקיץ , במיוחד בימים חמים.

אורח חיים צמחונים כבר הפך רשמית לדרגת אורח חיים בריאה וירידה במשקל ; צמחונים צריכים לבדוק עם הרופאים שלהם להיות בטוחים שהם מקבלים מספיק ויטמינים, מינרלים וברזל באוכל.
יש לעשות פעילות גופנית סדירה ועקבית עדיף עם מאמן כושר אישי ולהגיע לקצב מהיר.

יש להימנע מאכילת בשר נא או שלא בושל מכל סוג .

טיפים למצבים מיוחדים :

אנשים עם סוכרת צריכים להשתמש בטיפים לעיל ולעקוב אחר רמות הגלוקוז שלהם על פי הנחיות .
אנשים עם לוחות זמנים בלתי רגילים בעבודה ( במשמרות לילה , סטודנטים, צבאי ) צריכים לנסות לדבוק בארוחות בוקר, הצהריים וערב שיגרתיים עם חטיפים מינימאליים.

אנשים שמכינים אוכל צריכים להימנע משימוש בשומן או טיגון מזון בשמן.

אנשים המנסים לרדת במשקל (שומן בגוף) צריכים להימנע מכל השומן ומזונות ממותקים ולאכול בעיקר ירקות, פירות , אגוזים ובמידה ניכרת להפחית את הצריכה שלו / שלה של מוצרי בשר וחלב.

לפנות לייעוץ רפואי מוקדם אם אתם לא יכולים לשלוט במשקל שלכם, צריכת מזון , או אם אתם סובלים מסוכרת ואינכם יכולים לשלוט ברמות הסוכר בדם שלך.

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון