הכינו את גופכם לאימון חימום ומתיחות לפני האימון

10.03.2015 | מירב קרמין

בפוסט הזה אני רוצה להעלות את החשיבות של החימום לפני האימון כגורם חשוב מאד שמכין את הגוף לאימון העיקרי. הסיבה לכך שאני מעלה את הנושא כי שמעתי לא מעט פעמים ממתאמנים בחדר כושר וגם אתם שאלתם אותי כאן בבלוג מספר פעמים, האם ניתן לוותר על החימום ולבצע מיד את האימון עצמו. אני מבקשת, בבקשה, תקדישו מספר דקות לפני האימון לביצוע חימום טוב ואיכותי.

חימום טוב כולל בדרך כלל פעילות אירובית בעצימות קלה-בינונית, עם תרגילי מתיחות דינמיים וסטטיים, למשך 5-15 דקות.

בסרטון הזה אני רוצה להראות לכם את החימום שלי – חימום מעולה שאני אוהבת לעשות, שיכין אותכם לאימון בצורה מיטבית, גם גופנית וגם מנטלית, ישפר את הביצועיכם ויעזור לכם להפיק את המקסימום מעצמכם, וגם למנוע פציעות מיותרות.

תהנו מהצפייה:

להלן הסיבות המרכזיות פיזיולוגיות למה כדאי לבצע חימום:

1. בחימום נכון אנו שואפים להעביר את הגוף ממצב המנוחה לפעילות מאומצת תוך העלאת הטמפרטורה של הגוף, אשר מפחיתה נוקשות וצמיגותו של השריר, מפחיתה את ההתנגדות לתנועה תוך שיפור היעילות המכאנית באימון.

2. על -פי עקרון ההדרגתיות, על מנת שאימון יהיה אפקטיבי ביותר, ויחול שיפור ביכולת, חשוב להעלות את העומס בהדרגה, כדי למנוע נזקים פוטנציאליים למערכות הגוף כולל מערכת התנועה: עצמות, מפרקים, רצועות, גידים ושרירים. ביצוע אימון כאשר הגוף נוקשה ולא מחומם היטב עלול לגרום לפציעות מיותרות.

3. חימום נכון מכין את המערכת העצבים לפעילות: משפר תגובות עצביות (מעבר עצבי מהיר יותר), שריריות (שיפור ההולכה עצבית-שרירית) וגם מכין אותנו נפשית לפעילות מאומצת יותר.

4. שיפור יכולת הגיוס של היחידות המוטוריות שונות בשריר.

5. עלייה בחילוף החומרים.

6. התכווצות והרפיית שרירים טובה יותר

7. הכנת המערכת הקרדיווסקולרית לפעולה – הזרמת דם מוגברת לשרירים הפועלים מביאה עמה כמויות גדולות יותר של חמצן שמאפרת פיזור טוב יותר של חומרי הפסולת בשרירים (חומצת חלב ותוצרים מטבוליים).

8.הכנה של רקמות החיבור לעמוד בעומסים.

9. הכנה מנטלית

תהנו מהחימום ושיהיה לכם אימון מדהים!

ואל תשכחו לספר לי איך היה

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון