אסטרטגיה תזונתית לפני ארוחות חג – כך תעשו את זה נכון

08.03.2015 | מירב קרמין

שבוע שבעבר שמעתי מכמה אנשים שמנסים להרזות תקופה די ארוכה וכבר נואשים מהתהליך, שנמעס להם גם מאוכל החסר טעם, פריכיות למיניהן, אוכל "דיאט", תחושת רעב תמידית ומחשבות באות וחוזרות על האוכל. והתחושות האלה תמיד מתעצמות כשהחגים בפתח, כי באופן טבעי אנחנו נוטים לאכול יותר בשולחן החג, גם בגלל השפע של המאכלים האהובים משולחן החג של ראש השנה וגם כי הרבה אנשים נוטים ממש לצום לפני ארוחת חג כדי ככיבול למזער את הנזק של ארוחת החג. אבל מי אמר שצריך לסבול כששומרים על אורח חיים בריא ובדיאטה? שיטת הקיזוזים מזמן הוכיחה את עצמה כבלתי יעילה, שלא לדבר על "צום" לפני ארוחות משפחתיות, או חתונות וכל ארוחה גדולה אחרת. צום והימנעות ממושכת מאוכל לפני ארוחה כזו תגרום דווקא לאפקט ההפוך ממה שאנחנו מחפשים: אנחנו גם נאכל יותר אוכל בצורה משמעותית, וגם הרוב יאוכסן במאגרי שומן.

בחג הזה אני מציעה לכם אסטרטגיה שונה לחלוטין וזו האסטרטגיה המנצחת שלי כבר הרבה שנים

מה שאני עושה כבר שנים לפני ארוחות החג: אני אוכלת רגיל לחלוטין ביום שלפני ארוחת חג ולא מקזזת בשביל ארוחת חג. אוכלת כל שעתיים וחצי -שלוש שעות ארוחות קטנות, שותה המון מים, ועושה אימון כושר אינטנסיבי שבנוי מתרגילי כוח ואירובי כדי להעלות את חילוף החומרים לפני ארוחת החג בצורה משמעותית להפנות את המזון לצורך התאוששות ובניית שריר ולא למאגרי שומן. משתדלת לא להגיע לארוחה הזו ממש רעבה, אבל כשאוכלים כל 3 שעות הרעב הוא בדרך כלל מאוד מתון ולכן סיכוי שתגזימו בארוחה כי אתם רעבים הוא נמוך. אני משתדלת לא להגזים בארוחה עצמה והיות ואני לא אוהבת בדרך כלל עוגות דבש בחושות, ושאר קינוחי ראש השנה (ובמיוחד בפסח) אין לי פיתוי בגזרת הקינוח ואני חסינה בפני המון קלוריות מיותרות ממתוקים. ואם אתם דווקא ההפך ממני, כל השנה מחכים לעוגת דבש? -מעולה, תהנו מחתיכת עוגה האהובה עליכם, תאכלו אותה ותתענגו מכל ביס ממנה, ללא רגשות אשם, ותבטיחו זאת לעצמכם.

להלן מתכון לארוחת צהריים בריאה בחצי שעה בלבד של הכנה שאתם יכולים לשלב בתזונה שלכם לפני החגים – קציצות עוף עם פטריות ואנטיפסטי בצד. תשלבו את הארוחות הביאות שלכם יחד עם אימוני כושר שיקפיצו לכן את החילוף החומרים ויבנו גוף מדהים, חטוב ומושך לחגים וגם אחריהם:

מצרכים לקציצית עוף עם פטריות:

חצי קילו עוף טחון
ביצה 1
2 פרוסות לחם מלא טבול בחלב
2 בצלים קטנים מטוגנים עם חבילת פטריות שמפיניון ו 2 שיני שום וב – 3/4 כף שמן זית ו 2-3 עלי מרווה
2 פרוסות של גבינת גאודה עיזים חתוכה לפיסות קטנות
כף שמן זית
חצי כפית מלח אטלנטי
חצי כפית פלפל שחור גרוס
כפית פפריקה מתוקה
מצרכים לאנטיפסטי:
בטטה
פלפל אדום ובהיר
דלעת
כף שמן זית
40 דקות בתנור 160 מעלות

אופן ההכנה:

1. מטגנים בצל, פטריות ושום במעט שמן זית.

2. להוסיף אותם לשאר המצרכים ולערבב.

3. ליצור כדורים כטנים ולטגן במעט שמן זית (כפית מרוחה) במחבת.

4. לחתוך ירקות לאנטיפסטי לחתיכות גדולות ובכל גדול לערבב עם כף שמן זית, להעביר לתבנית ולהכניס לתנור מחומם ל 170 מעלות למשך 40 דקות. באנטיפסטי הזה לא הוספתי שום דבר למעט שמן זית (אין מלח), כי ירקות האלה מעט מתוקים ואני אוהבת דלעת מעט מתוקה ולא מלוחה.

בתיאבון!

שיהיה חג שמח ושנה טובה

ג'ני

תן לנו לתכנן את האימון המתאים לך ביותר

קבע אימון